طرز تهیه کیک اسفناج

طرز تهیه کیک اسفناج مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفناج با فیلم طرز تهیه کیک اسفناج با شیر طرز تهیه کیک اسفناج بدون فر طرز تهیه کیک اسفناج ساده طرز تهیه کیک اسفناج با ماست طرز تهیه کیک اسفناج نمناک طرز تهیه کیک اسفناج و گردو

کیک اسفناج یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفناج در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک اسفناج
اسفناج۲۰۰ گرم
روغن مایع¾ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر¾ تا ۱ پیمانه
عصاره وانیل¼ قاشق چایخوری
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
مواد لازم کیک اسفناج
خامه قنادی۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک اسفناج

مرحله اول

برای تهیه کیک اسفناج خوشمزه ابتدا ساقه اسفناج را جدا می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه اسفناج را به همراه روغن مایع درون غذاساز می ریزیم.

مرحله دوم

حالا اسفناج را میکس می کنیم تا به طور کامل پوره شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را اضافه می کنیم، سپس شکر را به همراه وانیل به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شد، پوره اسفناج را اضافه می کنیم و مجددا با دور کند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد و بکینگ پودر را درون کاسه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ طی ۳ مرحله الک می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید به علت آبدار بودن اسفناج نیازی به اضافه کردن آب یا شیر نیست. در ادامه مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی به یک جهت مخلوط می کنیم. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و کف آنرا با روغن جداکننده یا کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و روی آن را صاف می کنیم.

مرحله هفتم

حالا قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک خارج شود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم اگر پخته بود آن را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. در ادامه کیک را از قالب خارج می کنیم و روی یک توری قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا خامه قنادی را به همراه پنیر خامه ای درون یک کاسه مناسبی اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا کرم پنیری فرم بگیرد و آماده شود. حالا کرم پنیری را درون قیف ماسوره ای می ریزیم.

مرحله دهم

در نهایت اطراف برشته کیک را جدا می کنیم، سپس کیک را به اندازه دلخواه برش می زنیم و کرم خامه ای را روی کیک پایپ می کنیم. در آخر مقداری از کیک پودر شده و دانه انار روی کرم پنیری می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.