طرز تهیه کیک براونی

طرز تهیه کیک براونی مرطوب طرز تهیه براونی طرز تهیه کیک براونی بدون فر طرز تهیه براونی با پودر کاکائو طرز تهیه کیک براونی ساده طرز تهیه کیک براونی ایران کوک آموزش تصویری کیک براونی طرز تهیه کیک براونی زر ماکارون

کیک براونی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که به عنوان یک کیک کافه ای شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک براونی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک براونی
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان
شیر۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
بکینگ پودر۱ بسته
وانیل۱ بسته
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
آرد۱ لیوان
مواد لازم سس کیک
شیر۱ و نیم لیوان
شکر۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
کاکائو۳ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ۳۰ گرم

طرز تهیه کیک براونی

مرحله اول

برای تهیه کیک براونی خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به کاسه اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله وقتی مخلوط تخم مرغ سفید و پف دار شد روغن مایع را به همراه شیر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس ۲ مرتبه الک می کنیم. در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را مجددا درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد را این بار روی مخلوط تخم مرغ طی ۳ مرحله الک می کنیم. در ادامه با کمک لیسک مواد را به صورت دورانی از یک سمت مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید غلظت این مایه کیک کمی رقیق تر است مابقی کیک ها است، مقدار آرد را اضافه نکنید. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی درون مایه کیک و حباب ها از بین برود.

مرحله هفتم

حالا قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بپزد. در همین حین سس کیک را آماده می کنیم. برای این منظور یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله شیر را به همراه شکر درون قابلمه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا شکر حل شود. در ادامه روغن مایع و کاکائو را اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله نهم

حالا به هم زدن سس را ادامه می دهیم تا جوش بیاید. پس از آن که سس جوش آمد حرارت را خاموش می کنیم. پس از گذشت ۳۰ دقیقه کیک را تست می کنیم، در صورتی که کیک کاملا پخته بود آن را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا روی کیک با خلال دندان یا سیخ چوبی سوراخ های کوچکی ایجاد می کنیم. در ادامه تا زمانی که کیک گرم است برش می زنیم، سپس نیمی از سس را روی کیک گرم می ریزیم و به مابقی سس شکلات اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت سس را هم می زنیم تا شکلات درون آن ذوب شود. در ادامه مابقی سس را روی کیک می ریزیم، سپس کیک را درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در آخر این کیک خوشمزه را به همراه چای سرو کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 25 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.