طرز تهیه کیک موزی

طرز تهیه کیک موزی برای دو نفر طرز تهیه کیک موزی با پف زیاد طرز تهیه کیک موزی ساده و خوشمزه طرز تهیه کیک موزی برای ۴ نفر طرز تهیه کیک موزی با ماست طرز تهیه کیک موزی در مایکروفر طرز تهیه کیک موزی برای 8 نفر طرز تهیه کیک موزی بدون فر

کیک موزی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که معمولا در کافی شاپ ها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موزی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک موزی
آرد۲ لیوان
شکر۱ لیوان
شیر½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
موز له شده۱ لیوان
شکلات خرد شده شیرین یا تلخ½ لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق مربا خوری
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک موزی

مرحله اول

برای تهیه کیک موز خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مخلوط تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا وقتی مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کشدار شد به آن روغن مایع به همراه شیر اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه در حد ترکیب شدن با همزن برقی مخلوط می کنیم. در ادامه پوست موز را جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله موز را با پشت چنگال فشار می دهیم تا له و پوره شود. در ادامه موز له شده را به همراه شکلات خرد شده به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد و بکینگ پودر را درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس ۲ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را مجددا درون الک می ریزیم و این بار طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی از یک سمت مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. توجه داشته باشید از زیاد مخلوط کردن مایه کیک خودداری کنید چون باعث می شود پف کیک بخوابد و حفره ای شود.

مرحله ششم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف قالب را با مقداری روغن جامد چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس چند بار محکم قالب را روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی و حباب های بین مایه کیک خارج شود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک کاملا بپزد.

مرحله هشتم

حالا پس از گذشت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم، به این منظور کیک پخته است یا خیر. در ادامه خلال دندان را درون کیک فرو می بریم و خارج می کنیم اگر چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک پخته است.

مرحله نهم

در نهایت کیک را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کیک را درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم و می توانیم با موز تزئین کنیم. در آخر این کیک خوشمزه را با چای زعفرانی میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 27 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.