طرز تهیه کیک سیب و دارچین

طرز تهیه کیک سیب و دارچین مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب و دارچین و گردو بدون فر طرز تهیه کیک سیب و دارچین با پودر کیک آماده طرز تهیه کیک سیب و گردو طرز تهیه کیک سیب و دارچین با ماست طرز تهیه کیک سیب بدون فر کیک سیب و دارچین و کاکائو طرز تهیه کیک سیب شکلاتی

کیک سیب و دارچین یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب و دارچین در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب و دارچین
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲ لیوان
ماست¾ لیوان
روغن مایع¾ لیوان
شکر۱ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
سیب زرد۲ عدد
سیب قرمز۳ عدد
دارچین۱ قاشق چایخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

 

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب و دارچین خوشمزه ابتدای کار سیب قرمز را می شوییم، سپس از وسط برش می زنیم. در ادامه سیب را به صورت نیم دایره خیلی نازک برش می زنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

 

مرحله دوم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه  می دهیم فر کاملا گرم شود. حالا برش های سیب را به صورت یکدست در کنار هم روی سینی فر قرار داده، سپس مقداری شکر روی آن ها می ریزیم.

 

مرحله سوم

در این مرحله سینی را درون فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بماند تا نرم شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس ورقه های سیب را روی هم مانند گل رز رول می کنیم.

 

مرحله چهارم

حالا سیب زرد را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس سیب را به همراه شکر و پودر دارچین به تابه اضافه می کنیم.

 

مرحله پنجم

در این مرحله سیب را به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم تا سیب نرم شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را اضافه می کنیم، سپس شکر را به همراه وانیل به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه مخلوط می کنیم.

 

مرحله ششم

حالا ماست و روغن را به مخلوط مواد اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه حالا آرد و بکینگ پودر را درون کاسه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم.

 

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط آرد را مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ طی ۳ مرحله الک می کنیم. مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی به یک جهت مخلوط می کنیم. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

 

مرحله هشتم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را روغن جداکننده می زنیم یا کاغذ روغنی قرار می دهیم و نیمی از مایه کیک را درون قالب می ریزیم و روی آن را صاف می کنیم، سپس از مخلوط سیب روی مایه کیک می ریزیم.

 

مرحله نهم

در این مرحله باقی ماده مایه کیک را روی مخلوط سیب می ریزیم و با لیسک روی آن را می پوشانیم. در ادامه سیب قرمزی که به صورت گل رز درست کردیم را روی مایه کیک قرار می دهیم، سپس مقداری خلال پسته لا به لای آن اضافه می کنیم.

 

مرحله دهم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کینم، سپس اجازه می دهیم روی کیک طلایی و خوشرنگ شود.

 

مرحله یازدهم

در نهایت کیک را تست می کنیم اگر پخته بود آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود و آن را از قالب خارج می کنیم، سپس روی ظرف مناسب قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

 

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.