طرز تهیه کوکو ذرت

طرز تهیه کوکو ذرت با سیب زمینی کوکو ذرت و قارچ طرز تهیه کوکو ذرت و مرغ طرز تهیه کوکو ذرت با پنیر پیتزا

کوکوی ذرت یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو ذرت در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کنسرو ذرت۳ لیوان
سیب زمینی بزرگ۳ عدد
پیاز۳ عدد
تخم مرغ۵ عدد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
زرشک½ پیمانه
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
جعفری۳ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو ذرت

مرحله اول

برای تهیه کوکوی ذرت خوشمزه ابتدای کار درون یک قابلمه مناسب مرغ را اضافه می کنیم، سپس تا اندازه ای که روی مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بپزد.

مرحله دوم

حالا جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی را می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه درون یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی خرد شده را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا سرخ و طلایی شود. در ادامه کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی های سرخ شده را به ذرت اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را اضافه می کنیم، سپس با چنگال هم می زنیم تا تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله ششم

حالا تخم مرغ را به مخلوط سیب زمینی و ذرت اضافه می کنیم، سپس نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه زمانی که گوشت مرغ کاملا پخت آن را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوشت مرغ را به کمک چنگال ریش ریش می کنیم و درون یک کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه زرشک را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش گرفته شود و به مرغ ریش ریش اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پنیر پیتزا را به همراه جعفری خرد شده به مرغ ریش ریش اضافه می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه درون یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله پیاز را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا طلایی و سرخ شود، سپس به مخلوط مرغ ریش ریش شده اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود. در ادامه یک تابه رژیمی را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا مقداری روغن درون تابه می ریزیم و نیمی از مایه کوکو ذرت را به تابه اضافه می کنیم، سپس درون تابه پخش می کنیم و تمام مخلوط گوشت مرغ را روی مایه کوکو می ریزیم، سپس پخش می کنیم. در ادامه مابقی مایه کوکو را روی مایه میانی می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مایه کوکو را پخش می کنیم تا مواد میانی را پوشش دهد. در ادامه درب تابه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم یک طرف کوکو کاملا سرخ شود، سپس تابه را بر می گردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 18 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.