طرز تهیه کیک خرمالو

طرز تهیه کیک خرمالو ساده طرز تهیه کیک خرمالو و گردو طرز تهیه کیک خرمالو بدون شکر طرز تهیه کیک خرمالو بدون گردو فیلم طرز تهیه کیک خرمالو طرز تهیه کیک خرمالو آشپزخانه کوچک من کیک خرمالو سانازسانیا طرز تهیه کیک خرمالو بدون فر

کیک خرمالو یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار فصل زمستان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خرمالو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک خرمالو
آرد قنادی۲ لیوان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
روغن مایع¾ لیوان
پوره خرمالو۱ لیوان
مغز گردو½ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک خرمالو

مرحله اول

برای تهیه کیک خرمالو خوشمزه ابتدای کار پوره خرمالو را درست می کنیم، برای این منظور خرمالو را می شوییم، سپس پوست آن را به همراه کلاهک آن جدا می کنیم و گوشت خرمالو را درون غذاساز یا مخلوط کن می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا پوره شود.

مرحله دوم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون کاسه می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شده و بافت مواد کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه پوره خرمالو را درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم و مجددا مواد را در حد مخلوط شدن ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر گرم شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه بکینگ پودر اضافه می کنبم، سپس مخلوط می کنیم و مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس پودر دارچین را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ و پوره خرمالو می ریزیم و با لیسک به صورت دورانی از یک سمت مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز آن را به کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه مغز گردو را درون مایه کیک خرمالو می ریزیم و مجددا به صورت دورانی و چرخشی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قالب میان تهی مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون قالب را با ۱ قاشق غذاخوری روغن جامد چرب می کنیم، سپس درون قالب ۱ قاشق غذاخوری آرد پاشی می کنیم و قالب را بر می گردانیم تا اضافی آرد از قالب خارج شود.

مرحله هشتم

حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک خارج شود و حباب ها از بین برود. حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کیک بپزد.

مرحله نهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم به این منظور که یک خلال دندان را درون کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که چیزی به خلال دندان نچسبیده بود، کیک به طور کامل پخته است.

مرحله دهم

در نهایت کیک را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم در فضای آشپزخانه کاملا خنک شود. در ادامه پس از خنک شدن کیک آن را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس برش زده و به دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 21 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.