طرز تهیه خوراک جگر

طرز تهیه خوراک جگر خوراک جگر مجلسی طرز تهیه جگر گوسفندی با سیب زمینی طرز تهیه خوراک جگر ایتالیایی طرز تهیه خوراک جگر گوسفندی با رب انار طرز تهیه جگر تابه ای طرز تهیه جگر گوسفندی نی نی سایت

خوراک جگر از غذاهای قدیمی خاورمیانه محسوب می شود که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک جگر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
جگر گوسفند۲۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
فلفل دلمه ای۱ عد
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و پودر دارچینبه مقدار کافی
پول بیبر و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک جگر

مرحله اول

برای تهیه خوراک جگر خوشمزه ابتدای کار پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را کاملا جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا گوجه فرنگی را به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای می شوییم، سپس دانه های درون آن را خارج می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. بلافاصله پیاز را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود.

مرحله چهارم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به همراه فلفل دلمه ای درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شده و بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه گوجه فرنگی درون تابه می ریزیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شده و رنگ باز کند. در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود. در ادامه سیب زمینی نگینی را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا سیب زمینی کاملا سرخ و طلایی شود.

مرحله هفتم

در این مرحله جگر را به صورت نواری یکدست و یک اندازه خرد می کنیم، سپس زمانی که سیب زمینی کاملا سرخ شد، مخلوط گوجه فرنگی را به همراه برش های جگر درون تابه حاوی سیب زمینی می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا نمک، زردچوبه، پودر دارچین، پول بیبر و فلفل سیاه را به خوراک جگر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه اجازه می دهیم جگر و تمام مواد به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت سرخ شوند.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این زمان خوراک جگر را از روی حرارت بر میداریم، سپس بسته به سلیقه می توانیم روی خوراک جگر روغن محلی بریزیم. در آخر خوراک جگر را به همراه سبزی خوردن و نان تازه سرو کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 20 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.