طرز تهیه خورش قیمه بادمجان

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان مجلسی طرز تهیه خورش قیمه بادمجان رزا منتظمی طرز تهیه خورش قیمه بادمجان با گوشت چرخ کرده طرز تهیه خورش قیمه بادمجان برای 6 نفر طرز تهیه خورش قیمه بادمجان با مرغ طرز تهیه قیمه بادمجان با زودپز طرز تهیه خورش قیمه بادمجان تصویری

خورشت قیمه بادمجان همان خورش قیمه معروف ایرانی است که به جای استفاده از سیب زمینی، از بادمجان در آن استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه بادمجان در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
برنج۴ لیوان
پیاز۲ عدد
لپه۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
بادمجان۴ عدد

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خوش قیمه بادمجان مجلسی ابتدای کار بادمجان را می شوییم، سپس پوست و کلاهک آن را جدا می کنیم و به صورت ورقه ای برش می زنیم. در ادامه یک کاسه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس مقداری نمک به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا ورقه های بادمجان را درون آب و نمک قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون آب و نمک بمانند تا تلخی آن ها کامل گرفته شود. در ادامه گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را درون قابلمه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت خورشتی را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد، سپس زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. در ادامه قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس اجازه می دهیم گوشت به مدت ۳ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا بپزد و نرم شود.

مرحله ششم

حالا لپه را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم لپه کاملا بپزد، سپس بادمجان ها را درون آبکش می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بادمجان ها را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود.

مرحله هشتم

حالا برش های بادمجان را درون تابه می چینیم، سپس دو طرف آن را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه زمانی که لپه کاملا پخته شد آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله نهم

در این مرحله پس از گذشت ۳ ساعت زمانی که گوشت کاملا پخته شد، لپه را به آن اضافه می کنیم. در ادامه درون یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را درون تابه می ریزیم.

مرحله دهم

حالا رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شده و رنگ باز کند، سپس آن را درون خورش می ریزیم و هم می زنیم تا رنگ رب گوجه فرنگی درون خورش باز شود. در ادامه بادمجان های سرخ شده را درون خورش می ریزیم.

مرحله یازدهم

در نهایت نمک خورش را اندازه می کنیم و پس از ۵ دقیقه جوش زدن از روی حرارت بر می داریم. در آخر خورش قیمه بادمجان را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه سیب زمینی سرخ شده و پلو زغفرانی سرو می کنیم نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.