طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش و هویج فیلم طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش غذا با مرغ ریش ریش نی نی سایت طرز تهیه شوید پلو با مرغ ریش ریش نی نی سایت زرشک پلو با مرغ ریش ریش آشپزخانه کوچک من زرشک پلو با مرغ ریش ریش دونفره مرغ ریش ریش مجلسی انواع پلو با مرغ ریش ریش شده

زرشک پلو با مرغ ریش ریش یکی از انواع رسپی های خوشمزه و پرطرفدار زرشک پلو است که برای جمع های صمیمی و خانوادگی مناسبت تر می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۳۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
سیر۱ حبه
زرشک½ پیمانه
برنج۳ پیمانه
هویج۳ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش

مرحله اول

برای تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش خوشمره ابتدای کار پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به ۴ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به ۲ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

حالا سینه مرغ را به همراه پیاز و سیر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس تا اندازه ای که روی سینه مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان مرغ را درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس برنج را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا برنج را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم برنج درون آب بماند تا خیس بخورد. پس از اینگه گوشت مرغ پخت، آنرا با چنگال ریش ریش می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست مابقی پیازها را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مقداری زردچوبه به پیاز خلالی اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز طلایی و شیشه ای شود. در ادامه مرغ ریش ریش شده را درون تابه می ریزیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا سینه مرغ کمی سرخ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا هویج رنده شده را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا هویج نرم و پخته شود. در ادامه هویج را از صافی رد می کنیم تا روغن آضافی آن گرفته شود، سپس زرشک را درون تابه حاوی سینه مرغ می ریزیم و زعفران را اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پس از کمی تفت دادن مخلوط سینه مرغ را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله دهم

حالا یک قاشق چایخوری نمک درون آب جوش می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس برنج را آبکشی می کنیم و درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آبجوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله زمانی که اطراف برنج نرم شد و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم.

مرحله دوازدهم

حالا مقداری نان درون قابلمه به عنوان ته دیگ فیکس می کنیم، سپس برنج را درون قابلمه می ریزیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. پس از گذشت این زمان برنج را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس از مخلوط سینه مرغ به صورت پخش روی آن می ریزیم.

مرحله چهاردهم

در نهایت هویج سرخ شده را روی مخلوط سینه مرغ به صورت پخش می ریزیم، سپس برنج را زیر رو رو می کنیم تا مواد با برنج ترکیب و یکدست شوند. در آخر روی زشک پلو را به سلیقه خود با خلال پسته تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.