طرز تهیه پلو مکزیکی

طرز تهیه پلو مکزیکی دونفره طرز تهیه پلو مکزیکی با ذرت طرز تهیه پلو مکزیکی با قارچ طرز تهیه پلو مکزیکی با گوشت چرخ کرده طرز تهیه پلو تند پلو مکزیکی با نخود فرنگی

پلو مکزیکی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور مکزیک است که ترکیبی از برنج و سبزیجات دلخواه می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو مکزیکی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پیاز متوسط۱ عدد
فلفل دلمه ای رنگی½ پیمانه
فلفل قلمی۱ عدد
قارچ۱۰۰ گرم
 کنسرو نخود فرنگی¼ پیمانه
کنسرو ذرت¼ پیمانه
جعفری½ پیمانه
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زیره½ قاشق چایخوری
آویشن½ قاشق چایخوری
پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه پلو مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه پلو مکزیکی خوشمزه ابتدا برنج را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۲۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شود. در ادامه فلفل دلمه ای و فلفل قلمی را می شوییم، سپس فلفل دلمه ای را یه صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل قلمی را به صورت حلقه ای برش می زنیم. در ادامه قارچ را می شوییم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. حالا جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز خرد شده را به تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سینه مرغ را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد.

مرحله ششم

حالا نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه کنسرو نخود فرنگی را به همراه کنسرو ذرت درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله هفتم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به سینه مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود، سپس ذرت و نخود فرنگی را به همراه فلفل درون تابه اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله هشتم

حالا سیر ریز خرد شده را به مخلوط مواد مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس قارچ را به مخلوط مرغ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم قارچ نرم شود. حالا آویشن، پودر پاپریکا و زیره را اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله به تفت دادن مخلوط مواد ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها به طور کامل آزاد شود، سپس جعفری خرد شده را به مواد اضافه می کنیم و به تفت دادن روی حرارت ادامه می دهیم تا جعفری تغییر رنگ بدهد.

مرحله دهم

حالا زعفران را به همراه رب گوجه فرنگی به مواد میانی اضافه می کنیم، سپس رب را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. در این مرحله برای درست کردن برنج ابتدا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس برنج را به همراه مقدار کمی زردچوبه درون قابلمه آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله دوازدهم

حالا زمانی که اطراف برنج نرم شد و مغز آن کمی گیر داشت آن را آبکشی می کنیم. در ادامه درون یک قابلمه مناسب کمی روغن می ریزیم، سپس مقداری از برنج درون قابلمه می ریزیم و از مواد میانی روی آن به صورت پخش می ریزیم.

مرحه سیزدهم

در این مرحله مجددا روی مواد میانی را با برنج می پوشانیم و این مراحل را به همین ترتیب انجام می دهیم تا مواد تمام شود. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله چهاردهم

حالا روی حرارت را شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه کاملا دم بکشد. در آخر پلو را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و به همراه سالاد یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 2 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.