طرز تهیه جوجه کباب لبنانی

جوجه کباب لبنانی , طرز تهیه جوجه کباب لبنانی , دستور پخت جوجه کباب لبنانی با ارده

جوجه کباب لبنانی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه لبنان است که با طعم ها و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب لبنانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز بزرگ۱ عدد
نعنا خشک½ قاشق چایخوری
سیر۲ تا ۳ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سینه یا ران مرغ۱ کیلو گرم
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
ماست۴ قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا دودی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه جوجه کباب لبنانی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب لبنانی خوشمزه ابتدای کار سینه یا ران مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را درون تابه می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که رب کاملا سرخ شد و رنگ باز کرد، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر پاپریکا دودی و نعنا خشک را به آن اضافه می کنیم، پس از کمی تفت دادن حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم سس کمی خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سس جوجه کباب را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس تکه های سینه یا ران مرغ را درون کاسه حاوی سس اضافه می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش تازه را به همراه ماست به تکه های جوجه کباب اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط مواد را با دست خوب ماساژ می دهیم تا گوشت مرغ مزه دار شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان مرغ مرینیت شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس منقل زغال را به صورت یکدست روشن می کنیم. در ادامه گوشت مرغ را به سیخ می کشیم، سپس سیخ های جوجه را روی حرارت زغال ها قرار می دهیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید به دلیل داشتن رب و ماست حرارت نباید زیاد باشد، چون مواد روی جوجه ها خیلی سریع می سوزد. در ادامه می توانید کره را ذوب کنید، سپس درون سس جوجه بریزید و با برس از مخلوط سس و کره روی جوجه ها بمالید.

مرحله نهم

در نهایت زمانی که جوجه ها طلایی و به طور کامل مغز پخت شدند، آن ها را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه گوجه فرنگی و فلفل کبابی، لیمو ترش تازه و پلو سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 29 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.