طرز تهیه نان شیرمال

طرز تهیه نان شیرمال با توستر طرز تهیه نان شیرمال مغزدار طرز تهیه نان شیرمال بدون فر طرز تهیه نان شیرمال دونفره طرز تهیه نان شیرمال صنعتی طرز تهیه نان شیرمال در سه سوت طرز تهیه نان شیرمال سمنان فیلم طرز تهیه نان شیرمال

نان شیرمال یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه خاورمیانه است که معمولا برای صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان شیرمال در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد فانتزی۲ و نیم تا ۳ لیوان
شکر½ لیوان + ۲ قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
شیر۱ لیوان
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
مواد رومال نان
زرده تخم مرغ۱ عدد
سرکه سفید۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
کنجد۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان شیرمال

مرحله اول

برای تهیه نان شیرمال سنتی در ابتدای کار شیر را به همراه خمیر مایه فوری و ۲ قاشق غذاخوری شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم

حالا سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون ۲ کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه باقی مانده شکر را به همراه بکینگ پودر، وانیل و نمک به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با کمک چنگال خوب مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط خمیر مایه را درون مخلوط سفیده تخم مرغ می ریزیم، سپس مجددا کمی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به تدریج به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید آرد را کنترل شده به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه کرده، سپس مخلوط کنید و زمانی که خمیری لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف کنید. در ادامه خمیر را ورز می دهیم تا درون کاسه جمع شود.

مرحله پنجم

حالا روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز می دهیم تا خمیر لطیف و یکدست شود. در ادامه خمیر را چونه می کنیم و مجددا درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی آن را می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را روی کار قرار می دهیم، سپس به اندازه و طرح دلخواه برش زده و با وردنه به قطر ۱ سانتی متر باز می کنیم.

مرحله هفتم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را درون سینی فر قرار می دهیم و به دلخواه روی آن طرح می زنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مواد رومال را آماده می کنیم، برای این منظور سرکه را به همراه زعفران دم کرده به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود. در ادامه برس را به مخلوط رومال آغشته می کنیم و روی خمیر ها می مالیم.

مرحله نهم

حالا مقداری کنجد روی خمیر ها به صورت پخش می ریزیم، سپس یک کاسه آب جوش درون فر قرار می دهیم تا بافت نان نرم تر شود. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه نان ها بپزند.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این زمان نان ها را از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به عنوان صبحانه سرو می کنیم. برای نگهداری طولانی مدت نان ها می توانید آنها را درون کیسه فریزر قرار دهید و درون فریزر نگهداری کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.