طرز تهیه شیرینی مرنگ

طرز تهیه مرنگ ساده طرز تهیه مرنگ ترکیه ای طرز تهیه شیرینی مرنگ نارگیلی طرز تهیه شیرینی مرنگ بدون فر طرز تهیه شیرینی پفکی مرنگ طرز تهیه شیرینی مرنگ به خانه برمیگردیم طرز تهیه مرنگ برای تزیین کیک

شیرینی مرنگ یکی از انواع شیرینی های ساده و فوری بین المللی است که با رنگ ها و طعم های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی مرنگ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی مرنگ
سفیده تخم مرغ۷۰ گرم
پودر قند۷۰ گرم
شکر دانه ریز۷۰ گرم
کرم تارتار¼ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق مربا خوری
رنگ خوراکی و اسانس دلخواهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی مرنگ

مرحله اول

برای تهیه شیرینی مرنگ پفکی در ابتدای کار سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا می کنیم، سپس سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه وانیل را به همراه اسانس دلخواه به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط سفیده تخم مرغ را با همزن برقی هم می زنیم تا کمی پف کند. در ادامه کرم تارتار را به همراه شکر درون کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۸ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله رنگ خوراکی را به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا رنگ خوراکی درون سفیده تخم مرغ پخش شود. در ادامه زمانی که سفیده تخم مرغ سفت و سفید شد، هم زدن را متوقف می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پودر قند را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه پودر قند را طی ۳ مرحله به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی و آهسته هم می زنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی کمترین دما روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه شیرینی مرنگ را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا شیرینی مرنگ را به فرم دلخواه درون سینی فر پایپ می کنیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۵۰ دقیقه تا ۱ ساعت درون فر بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه شیرینی ها را درون ظرف درب بسته در دمای محیط نگهداری می کنیم. توجه داشته باشید زمانی که به شیرینی ها هوا برسد، خراب می شوند. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.