طرز تهیه کرپ سوزت

طرز تهیه کرپ سوزت , دستور پخت کرپ سوزت

کرپ سوزت یکی از انواع صبحانه های ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرپ سوزت در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کرپ سوزت
تخم مرغ۱ عدد
شکر۲ قاشق غذاخوری
کره۳۰ گرم
شیر۱ پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
آرد۱ پیمانه

طرز تهیه کرپ سوزت

مرحله اول

برای تهیه کرپ سوزت خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کره ذوب شود، سپس کنار می گذاریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه شیر را به همراه شکر، وانیل، تخم مرغ و کره آب شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط تخم مرغ را هم می زنیم تا بافت مایه کرپ یکدست شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه گرم شود. در ادامه یک ملاقه مایه کرپ درون تابه می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تابه را تکان می دهیم تا مایه کرپ به صورت یکدست در همه قسمت های تابه به صورت نازک پخش شود. در ادامه زمانی که روی مایه کرپ حباب ایجاد شد، اطراف کرپ را از تابه جدا می کنیم و کرپ را بر می گردانیم.

مرحله ششم

در نهایت اجازه می دهیم طرف دیگر کرپ کاملا بپزد و طلایی شود. در ادامه به همین ترتیب کرپ ها را درون تابه درست می کنیم، سپس به صورت داغ ۴ تا می زنیم. در ادامه کرپ را با نوتلا، مربا و کره سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 15 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.