طرز تهیه جغور بغور

طرز تهیه جغور بغور با جگر گوساله طرز تهیه جغور بغور با سیب زمینی طرز تهیه جغور بغور با رب انار فیلم طرز تهیه جغور بغور طرز تهیه جغور بغور با روده

جغور بغور که با نام جغول بغول هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جغور بغور در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
جگر گوسفندی۴۰۰ گرم
دل گوسفندی۲ عدد
قلوه گوسفندی۲ عدد
کره۲۰ گرم
روغن مایعبه مقدار کافی
غوره سبز۲ قاشق غذاخوری
فلفل سبز۲ عدد
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه جغور بغور

مرحله اول

برای تهیه جغور بغور خوشمزه ابتدای کار جگر را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه دل را از وسط برش می زنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا قلوه را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه دل را به همراه جگر و قلوه به صورت نواری نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نمک و زردچوبه را درون روغن می ریزیم و تفت می دهیم، سپس مخلوط جگر و قلوه را درون تابه می ریزیم و با حرارت بالا تفت می دهیم تا رنگ جگر و قلوه تغییر کند. در ادامه غوره را به مخلوط جگر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا فلفل سبز را می شوییم، سپس به اندازه دلخواه خرد می کنیم و به مخلوط جغور بغور اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز خلالی را به مخلوط جغور بغور اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سرخ شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و سیب زمینی را به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن گرم شود، سپس سیب زمینی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سیب زمینی کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله گوجه فرنگی را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم، سپس ۲ دقیقه آخر پخت جغور بغور گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی سرخ شود، سپس از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

در نهایت خوراک جغور بغور را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس سیب زمینی سرخ کرده را به عنوان تزیین روی خوراک می ریزیم. در آخر جغور بغور را به همراه نان تازه و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.