طرز تهیه بورک سیب زمینی

بورک سیب زمینی با خمیر خانگی طرز تهیه بورک سیب زمینی با خمیر یوفکا طرز تهیه بورک سیب زمینی با پنیر طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر طرز تهیه بورک سیب زمینی مارپیچی بورک سیب زمینی رولی

بورک سیب زمینی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک سیب زمینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد
پیاز۱ عدد
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
خمیر یوفکابه مقدار کافی
شیر۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه بورک سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه بورک سیب زمینی خوشمزه ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه تا اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد و مغز آن نرم شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس پیاز را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز طلایی و ترد شود.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس آنرا با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز سرخ شده را به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه خمیر یوفکا را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس شیر را به همراه مقداری روغن درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا برس را به مخلوط شیر و روغن مایع آغشته می کنیم، سپس روی خمیر یوفکا می مالیم. در ادامه مقداری از پوره سیب زمینی ابتدای خمیر پوفکا می ریزیم، سپس روی آن پنیر پیتزا می ریزیم و خمیر یوفکا را رول می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم متوسط قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که بورک ها شناور بمانند درون تابه روغن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن گرم شود. در ادامه بورک های سیب زمینی را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت بورک ها را کاملا سرخ می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. در آخر بورک ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 14 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.