طرز تهیه شیرینی پای سیب

طرز تهیه شیرینی پای سیب و دارچین پای سیب مجلسی طرز تهیه شیرینی پای سیب قنادی طرز تهیه پای سیب سریع عکس شیرینی پای سیب طرز تهیه پای سیب قالبی طرز تهیه پای سیب آمریکایی طرز تهیه پای سیب بدون کره

شیرینی پای سیب یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا برای پذیرایی در مجالس مهم استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پای سیب در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پای سیب
تخم مرغ۳ عدد
عسل۲۰ گرم
شکر۱۲۰ گرم
روغن مایع۶۰ گرم
آرد۱۳۰ گرم
گلاب۱ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر½ قاشق مرباخوری
سیببه مقدار کافی
پودر هل و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی پای سیب

 

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پای سیب مجلسی در ابتدای کار سیب را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت حلقه ای برش می زنیم. در ادامه پودر دارچین و ۱ قاشق غذاخوری از شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

 

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط پودر دارچین و شکر را هم می زنیم، سپس وسط سیب را برش می زنیم و درون مخلوط پودر دارچین قرار می دهیم. در ادامه سیب را می غلطانیم تا پودر دارچین و شکر سطح سیب را کاملا پوشش بدهد.

 

مرحله سوم

حالا سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون ۲ کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا کف کند، سپس باقیمانده شکر را به تدریج اضافه می کنیم.

 

مرحله چهارم

در این مرحله به هم زدن سفیده تخم مرغ ادامه می دهیم تا پف کرده و ابری شود، سپس در صورتی که کاسه را بر می گردانیم از کاسه نریزد. در ادامه سفیده تخم مرغ درون یخچال قرار می دهیم تا آب نشود.

 

مرحله پنجم

حالا عسل را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه روغن مایع را به همراه وانیل، پودر هل و گلاب به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

 

مرحله ششم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم، سپس مخلوط زرده تخم مرغ را به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک فولد می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

 

مرحله هفتم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت به آرامی هم می زنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد و بافت مایه کیک یکدست شود.

 

مرحله هشتم

در این مرحله کپسول های کاغذی مخصوص پای سیب را درون قالب مافین قرار می دهیم، سپس ۲ قاشق غذاخوری از مایه کیک درون کپسول ها می ریزیم و یک حلقه سیب روی مایه کیک قرار می دهیم.

 

مرحله نهم

حالا دو سوم کپسول را با مایه کیک پر می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

 

مرحله دهم

در این مرحله اجازه می دهیم پای سیب به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد و روی آن ها طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم.

 

مرحله یازدهم

در نهایت خلال دندان را خارج می کنیم و در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه پای سیب ها را از فر خارج می کنیم و پس از خنک شدن آن ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.