طرز تهیه لوکوم پسته

طرز تهیه لوکوم پسته طرز تهیه لوکوم بدون ژلاتین لوکوم ترکیه چیست طرز تهیه لوکوم تبریز طرز تهیه لوکوم عروس

لوکوم پسته یکی از انواع شیرینی های سنتی و ساده کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوکوم پسته در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم لوکوم پسته
آب۲ پیمانه
نشاسته½ پیمانه
شکر۱ و نیم پیمانه
جوهر لیمو۱ قاشق چایخوری
مغز پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه لوکوم پسته

مرحله اول

برای تهیه لوکوم پسته خانگی ابتدای کار یک و نیم لیوان آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر درون آب حل شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا زمانی که شربت جوش آمد جوهر لیمو را به آن اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا شکرک نزند. در ادامه باقی مانده آب را با نشاسته مخلوط می کنیم، سپس به آرامی درون شربت در حال جوش می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط نشاسته را به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم هم می زنیم تا مایه لوکوم به غلظت مطلوب برسد. در ادامه مغز پسته را به مواد لوکوم اضافه می کنیم، سپس یک ظرف مستطیلی مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا درون قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه لوکوم را درون ظرف می ریزیم و روی آن را صاف می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم لوکوم به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا خودش را بگیرد.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان ظرف را از یخچال خارج می کنیم، سپس لوکوم را با چاقو خیس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و برش های لوکوم را درون پودر نارگیل می غلطانیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 21 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.