طرز تهیه مسقطی شیرازی

طرز تهیه مسقطی ساده طرز تهیه مسقطی بازاری طرز تهیه مسقطی ساده با شیر طرز تهیه مسقطی دو رنگ طرز تهیه مسقطی با نشاسته طرز تهیه مسقطی ساده زعفرانی فیلم طرز تهیه مسقطی ساده طرز تهیه مسقطی ساده برای 4 نفر

امسقطی یکی از انواع دسرهای قدیمی ایرانی است که امروزه معمولا به عنوان شیرینی شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مسقطی شیرازی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مسقطی شیرازی
آب۶ پیمانه
شکر۳ پیمانه
نشاسته گل۱ پیمانه
گلاب۱ پیمانه
روغن مایع⅓ پیمانه
جوهر لیمو یا آب لیمو ترش تازهنوک قاشق چایخوری
خلال بادامبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه مسقطی شیرازی

مرحله اول

برای تهیه مسقطی خوشمزه ابتدا درون یک کاسه مناسب ۲ پیمانه آب به همراه نشاسته گل اضافه می کنیم، و مخلوط می کنیم تا نشاسته گل درون آب حل شود. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مابقی آب را درون قابلمه می ریزیم، سپس شکر را به آن اضافه می کنیم. در ادامه شربت را هم می زنیم تا ذرات شکر حل شود، سپس جوهر لیمو را اضافه می کنیم. دقت کنید مخلوط شکر نباید جوش بیاید. حالا مخلوط نشاسته گل را درون شربت می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله به صورت مداوم مخلوط نشاسته گل را هم می زنیم تا به غلظت رسیده و پخته شود. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت زمانی که مسقطی کمی غلیظ شد گلاب را به همراه زعفران دم کرده درون مسقطی می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روی حرارت ملایم به مدت ۲ و نیم تا ۳ ساعت به صورت مداوم هم می زنیم تا مسقطی به غلظت برسد. پس از گذشت این مدت زمانی که مسقطی پخت و غلیظ شد روغن مایع را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به هم زدن روی حرارت ادامه می دهیم تا اندازه ای که کف قابلمه دیده شود. در ادامه خلال بادام را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم و تفت می دهیم تا بوی خامی خلال بادام از بین برود.

مرحله ششم

حالا خلال بادام تفت داده شده را به مسقطی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه به هم زدن ادامه می دهیم تا مسقطی به غلظت مطلوب برسد. زمانی که مسقطی از قاشق به صورت تکه تکه بریزد آماده است.

مرحله هفتم

در این مرحله مسقطی را به صورت داغ درون ظرف مورد نظر می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت در فضای آشپز خانه بماند تا کاملا خنک و کمی سفت شود. پس از گذشت این زمان آنرا به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله هشتم

در نهایت برای نگهداری طولانی مدت می توانید مسقطی را درون یخچال نگهداری کنید. در ادامه تکه های مسقطی شیرازی را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و با خلال پسته یا خلال بادام تزئین می کنیم، سپس به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.