طرز تهیه خورش قیمه یزدی

طرز تهیه خورش قیمه یزدی طرز تهیه قیمه نخود قیمه یزدی کجا بخوریم قیمه یزدی مجلسی ادویه قیمه یزدی

خورش قیمه یزدی یکی از انواع خورش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر یزد می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه یزدی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
نخود۱ پیمانه
پودر زعفران۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
پیاز۲ عدد
لیمو عمانی۳ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه یزدی

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه یزدی خوشمزه ابتدای کار نخود را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس آن را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ شب درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله برای این که نفخ نخود بهتر گرفته شود، طی این مدت چند مرتبه آب آن را عوض می کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان نخود آبکشی می کنیم، سپس آن را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم نخود به مدت ۲ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان نخود را آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوست نخود را جدا می کنیم و به ۲ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس پوست نصف پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد، سپس زردچوبه را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی زردچوبه از بین برود. در ادامه قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ ساعت بپزد.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که گوشت نیم پز شد نخود را اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم خورش کاملا بپزد و جا بیوفتد. در ادامه ۳۰ دقیقه آخر پخت خورش لیمو عمانی را به عنوان چاشنی خورش به آن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پوست باقی مانده پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه پیاز سرخ شده را به همراه پودر دارچین، پودر هل، نمک و زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیوفتد.

مرحله دهم

در نهایت زمانی که خورش جا افتاد حرارت را خاموش می کنیم، سپس خورش قیمه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر خورش قیمه یزدی را به همراه پلو زعفرانی و ترشی سرو کرده، سپس میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 23 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.