طرز تهیه ماهی شکم پر

طرز تهیه ماهی شکم پر در توستر طرز تهیه ماهی شکم پر مجلسی طرز تهیه ماهی شکم پر در فر مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی شکم پر با کشمش طرز تهیه ماهی شکم پر در ماهیتابه طرز تهیه ماهی شکم پر در تنور گازی طرز تهیه ماهی شکم پر با برنج طرز تهیه ماهی شکم پر شمالی

ماهی شکم پر یکی از انواع غذاهای بسیار پر طرفدار بین المللی است که با طعم ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی شکم پر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی۱ عدد
زعفران دم کرده¼ فنجان
سیر۳ تا ۴ عدد
پیاز۲ عدد
گیشنیز۱۰۰ گرم
شنبلیله۳ تا ۴ برگ
آب تمبر هندی½ لیوان
زرشک¼ لیوان
مغز گردو۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پولبیبر، پودر سیر و ادویه ماهیبه مقدار کافی
زردچوبه، پرک فلفل و پودر پیازبه مقدار کافی

طرز تهیه ماهی شکم پر

مرحله اول

برای تهیه ماهی شکم پر مجلسی در ابتدای کار ماهی را می شوییم، سپس شکم آن را به کمک چاقو تیز برش می زنیم. در ادامه روی ماهی را چند برش با چاقو ایجاد می کنیم، سپس برس را به زعفران دم کرده آغشته می کنیم.

مرحله دوم

حالا درون ماهی را به همراه روی آن با زعفران رومال می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. در ادامه نمک را به همراه پولبیبر، پودر سیر، ادویه ماهی، فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله روغن زیتون را به مخلوط ادویه ها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا ادویه ترکیب شود. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه درون ماهی را با مخلوط ادویه ها و روغن مزه دار می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله چهارم

حالا گشنیز و شنبلیله را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی شان کاملا خارج شود. در ادامه گشنیز و شنبلیله را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز و زردچوبه را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه سبزی خرد شده را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سبزی آزاد شود.

مرحله هفتم

در این مرحله زرشک را به همراه آب تمر هندی درون تابه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به مخلوط مواد میانی ماهی اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله هشتم

حالا گردو خرد شده را درون تابه می ریزیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود. در ادامه پرک فلفل را به همراه نمک، پودر سیر، پودر پیاز و پولبیبر را به مواد میانی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پس از گذشت ۲ ساعت ماهی مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس مواد میانی را پس از خنک شدن درون آن می ریزیم و با نخ و سوزن می دوزیم تا مواد از شکم ماهی خارج نشود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه کف سینی فر را با ورق فویل می پوشانیم، سپس چند اسلایس لیمو ترش تازه و سیر درون آن می ریزیم و ماهی شکم پر را روی اسلایس های لیمو ترش قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله با ورق فویل روی ماهی را می پوشانیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم ماهی به مدت ۱ و ۳۰ دقیقه مغز پخت شود. در ادامه پس از گذشت این زمان ورق فویل را باز می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم ماهی به مدت ۱۵ دقیقه گریل شده تا طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس ماهی شکم پر را درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت چند اسلایس لیمو ترش تازه، برگ جعفری، پیاز ورقه ای شده و گوجه گیلاسی به عنوان دور چین اطراف ماهی شکم پر می چنیم. در ادامه ماهی شکم پر را به همراه پلو زعفرانی و سیر ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.