طرز تهیه حلوای خرما

طرز تهیه حلوا خرمایی شیرازی طرز تهیه حلوا خرما مجلسی طرز تهیه حلوای خرمایی رولی طرز تهیه حلوای خرما و گردو طرز تهیه حلوای خرما بدون آرد طرز تهیه حلوای خرما با ارده طرز تهیه حلوای خرمای جهرم طرز تهیه حلوای خرمای کرمانی

حلوای خرما یکی از انواع حلوهای سنتی و بسیار مقوی جنوبی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای خرما در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوای خرما
خرما۵۰۰ گرم
آرد گندم۱۵۰ گرم
روغن مایع۱۲۰ گرم
زعفران دم کرده۱ قاشق مرباخوری
گلاب۲ قاشق سوپخوری
پودر بادام۱ قاشق سوپخوری
پودر پسته۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه حلوای خرما

مرحله اول

برای تهیه حلوای خرمای مجلسی در ابتدای کار آرد گندم را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس آرد را تفت می دهیم.

مرحله دوم

حالا زمانی که بوی خامی آرد از بین رفت روغن مایع را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رنگ آرد تغییر کرده، سپس قهوه ای شود. در ادامه پوست و هسته خرما را جدا می کنیم و به حلوا اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زعفران دم کرده را به همراه گلاب به حلوا خرما اضافه کرده، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه زمانی که حلوا یکدست و منسجم شد تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

در نهایت حلوای خرما را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه تزئین می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود. توجه داشته باشید که بافت این حلوای برای قیف زدن مناسب نمی باشد و باید آنرا با سیخ یا قاشق تزیین کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 27 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.