طرز تهیه حلوا اوماج

طرز تهیه حلوا اوماج تصویری طرز تهیه حلوا اوماج با شیره انگور طرز تهیه حلوا اوماج با عسل طرز تهیه حلوا اوماج برای 50 نفر طرز تهیه حلوای اوماج مجلسی طرز تهیه حلوای اوماج با دوشاب علت خشک شدن حلوای اوماج حلوای اوماج نی نی سایت

حلوا اوماج یکی از انواع حلواهای خوشمزه و پرطرفدار استان های آذربایجان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا اوماج در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوا اوماج
آرد۱ پیمانه
شیر⅓ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
مواد لازم شهد حلوا
شکر۱ پیمانه
آب۱ پیمانه
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
گلاب⅓ پیمانه

طرز تهیه حلوا اوماج

مرحله اول

برای تهیه حلوای اوماج خوشمزه ابتدای کار برای درست کردن شهد حلوا شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب اضافه می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذرات شکر کاملا حل شود.

مرحله دوم

حالا زمانی که ذرات شکر حل شد، زعفران را به همراه گلاب به شهد اضافه می کنیم، مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. توجه داشته باشید نیاز به جوش آمدن شهد نیست، زمانی که شهد گرم شد حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه زردچوبه درون یک سینی مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه شیر را درون اسپری می ریزیم و به تدریج روی مخلوط آرد می پاشیم و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که شیر تمام شد و مخلوط آرد به صورت گلوله گلوله در آمد، اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون سینی بماند تا خشک شود، سپس گاهی مخلوط آرد را زیر و رو می کنیم تا به طور کامل خشک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد را درون میکسر می ریزیم و به اندازه ای که حالت شن و ماسه بگیرد میکس می کنیم. توجه داشته باشید مخلوط آرد را زیاد میکس نکنید تا پودر شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا روغن مایع را درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن داغ شود. در ادامه حرارت را متوسط می کنیم، سپس اوماج (آرد گلوله شده) را درون تابه می ریزیم و به مدت ۱۰ دقیقه به صورت مداوم هم می زنیم تا رنگ اوماج تغییر کند.

مرحله هفتم

در این مرحله شهد را کم کم به حلوا اضافه می کنیم، سپس تند تند مخلوط می کنیم تا حلوا جمع شود. در ادامه دو طرف تابه را می گیریم و به صورت گهواره حلوا را درون تابه تکان می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

حالا روی حرارت شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس حرارت را کم می کنیم. در ادامه درب تابه را با دم کنی می پوشانیم و روی درب تابه قرار می دهیم، سپس تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم حلوا به مدت ۱ ساعت دم بکشد. توجه داشته باشید بافت حلوا اوماج همانند حلوا های دیگر نرم و خمیری نیست بلکه زیر دندان احساس می شود. در آخر حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.