طرز تهیه املت اسپانیایی

طرز تهیه املت اسپانیایی بدون فر طرز تهیه املت اسپانیایی با پنیر پیتزا طرز تهیه املت اسپانیایی با سیب زمینی طرز تهیه املت لاکچری

املت اسپانیایی یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و پرطرفدار کشور اسپانیا است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت اسپانیایی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی۶ عدد
تخم مرغ۴ عدد
شیر½ استکان
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
سیر۲ حبه
پیازچه و جعفری۱ دسته متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه املت اسپانیایی

مرحله اول

برای تهیه املت اسپانیایی خوشمزه در ابتدای کار پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم، سپس آنها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری کره یا روغن به تابه می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود. در همین حین مقداری نمک به صورت پخش روی گوجه فرنگی ها می ریزیم، سپس آنها را به صورت یکدست در کف تابه می چینیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال یا همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس شیر را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم، سپس پیازچه و جعفری را به صورت نگینی ریز خرد کرده و آنها را نیز به همراه پنیر پیتزا به کاسه می افزاییم و مواد را مجددا مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا مخلوط تخم مرغ را روی گوجه فرنگی ها می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا تخم مرغ بپزد. پس از اینکه تخم مرغ خودش را گرفت، درب تابه را باز می کنیم، سپس یک بشقاب روی درب تابه قرار داده و املت را روی بشقاب بر می گردانیم.

مرحله ششم

در این مرحله املت را به صورت بر عکس درون تابه بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز سرخ شود. در آخر املت را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به صورت دلخواه برش زده و به همراه نان سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 3 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.