طرز تهیه کوکو جو

طرز تهیه کوکو جو شام با جو پرک کتلت جو پرک بدون سیب زمینی شامی جو پرک کتلت با جو دوسر

کوکو جو یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که نسبت به کوکوهای دیگر کالری کمتری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو جو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
جو پرک۱۰۰ گرم
شیر¾ لیوان
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
شوید خشک۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ تا ۳ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو جو

مرحله اول

برای تهیه کوکوی جو خوشمزه در ابتدای کار جوپرک و شیر را درون یک کاسه می ریزیم و به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا جو به خوبی خیس بخورد. در ادامه سیب زمینی ها را به همراه چند لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم سیب زمینی ها به طور کامل بپزند. پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا پیاز و سیر را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه جو خیس خورده را به همراه شوید خشک و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در صورتی که مایه کوکو شل بود، مقداری آرد سوخاری اضافه کرده و به خورد مایه کوکو می دهیم تا منسجم شود.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله با قاشق از مایه کوکو بر می داریم و درون روغن می اندازیم، سپس لبه ها و روی آنرا با پشت قاشق صاف می کنیم. پس از اینکه یک سمت کوکو به خوبی سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به طور کامل سرخ شود.

مرحله هفتم

تمام مایه کوکو را به همین صورت سرخ می کنیم، سپس کوکوهای سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت کوکوها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 4 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.