طرز تهیه شیر کاکائو

طرز تهیه شیر کاکائو بدون پودر کاکائو طرز تهیه شیر کاکائو خانگی برای کودکان طرز تهیه شیر کاکائو برای ۴ نفر طرز تهیه شیر کاکائو ساده خانگی طرز تهیه شیر کاکائو خانگی غلیظ طرز تهیه شیر کاکائو خانگی با پودر کاکائو فیلم طرز تهیه شیر کاکائو طرز تهیه شیر کاکائو مجلسی

شیر کاکائو یکی از انواع فراورده های شیر گاو و گوسفند است که با شکلات یا پودر کاکائو ترکیب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر کاکائو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۴ لیوان
پودر کاکائو۴ قاشق چایخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری
نشاسته گندم۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه شیر کاکائو

مرحله اول

برای تهیه شیر کاکائوی خوشمزه در ابتدای کار پودر کاکائو را به همراه شکر و نشاسته گندم درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس شیر را به قابلمه اضافه کرده و مواد را با همزن دستی یا برقی به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه بافت مواد یکدست شد، قابلمه را روی حرارت قرار داده و به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تا شیر ته نگیرد. هم زدن مواد را باید تا زمانی که شیر شروع به جوشیدن کند ادامه دهیم تا خامی نشاسته گندم گرفته شود.

مرحله سوم

نکته دیگر اینکه حتما باید حرارت زیر قابلمه ملایم باشد تا حین جوش آمدن شیر، نشاسته گندم بپزد و طعم خامی اش گرفته شود. به هیچ وجه نشاسته گندم را نباید از مواد حذف کنیم چون غلظت شیر کاکائو در پایان کم می شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه شیر شروع به جوشیدن کرد، ۱ قاشق از شیر کاکائو بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس مزه آنرا می چشیم. در صورتی که تمایل داشته باشیم می توانیم مقداری شکر به قابلمه اضافه کرده و مخلوط کنیم.

مرحله پنجم

در نهایت قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم شیر کاکائو به طور کامل خنک شود. در نهایت شیر کاکائو را در ظرف دربسته می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود، سپس سرو می کنیم.

مرحله ششم

نکته دیگر در مورد شیر کاکائو این است که در صورتی که پودر کاکائو در دسترس نداشته باشیم می توانیم از شکلات تخته ای برای تهیه آن استفاده کنیم. برای مقدار مواد بالا حدود ۱۰۰ گرم شکلات نیاز است که نسبت به ذائقه خود می توانیم آنرا کم یا زیاد کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش نوشیدنی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 5 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.