طرز تهیه نان شیر

طرز تهیه نان شیر دزفولی طرز تهیه نان با شیر بدون فر طرز تهیه نان شیر فرانسوی

نان شیر یکی از انواع نان های نرم و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان شیر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان شیر
آرد نان فانتزی۳۰۰ گرم
شیر پرچرب ولرم۲۰۰ گرم
نمک۳ گرم
شکر ۳۵ گرم‌
خمیر مایه فوری ۳ گرم
کره۲۵ گرم

طرز تهیه نان شیر

مرحله اول

برای تهیه نان شیر خوشمزه و بازاری ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم و در فضای آشپرخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر ولرم را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود. در ادامه آرد را به همراه نمک درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه خمیر مایه فوری به مخلوط شیر و شکر اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد درون کاسه جمع شود.

مرحله چهارم

در این مرحله کره نرم را به خمیر اضافه می کنیم و مجددا خوب ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه خمیر را درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم، سپس روی آن را با سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس ورز می دهیم تا پف اضافی آن گرفته شود.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را به ۹ قسمت ۶۰ گرمی تقسیم می کنیم و هر قسمت را چانه می گیریم. در ادامه سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس چانه ها را کنار هم درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا روی چانه ها را با روغن چرب می کنیم، سپس با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر برای بار دوم به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا حجم بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان روی خمیر ها مقداری آرد می پاشیم.

مرحله هشتم

در این مرحله با تیغ روی خمیر را خط می اندازیم و طرح می دهیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم نان به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان نان را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس به همراه کره یا نوتلا سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 13 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.