طرز تهیه ترش تره

طرز تهیه ترش تره تهران، استان تهران طرز تهیه ترش تره استان تهران طرز تهیه ترش تره شهسواری طرز تهیه ترش تره با مرغ طرز تهیه سوپ ترش تره طرز تهیه ترش تره با عدس طرز تهیه ترش تره با اسفناج طرز تهیه ترش تره شمالی

ترش تره یکی از غذاهای ساده شمال کشورمان است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترش تره در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی معطر۵۰۰ گرم
سیر۴ تا ۵ حبه
تخم مرغ۳ عدد
آرد برنج۱ قاشق غذاخوری
آبغورهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترش تره

مرحله اول

برای تهیه ترش تره خوشمزه در ابتدای کار سبزی معطر (تره، جعفری، گشنیز، نعنا و خالواش) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه مخلوط سبزی را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا سبزی را به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم، سپس سبزی را به همراه مقداری نمک و زردچوبه درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله سوم

در این مرحله سبزی سرخ شده را درون یک قابلمه مناسب منتقل می کنیم و ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا سبزی درون آب جوش پخته شود. در همین حین پوست سیر را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیر را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع، نمک و زردچوبه به آن اضافه می کنیم، سپس سیر را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ را به سیر اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سیر نسوزد. در ادامه زمانی که تخم مرغ پخته شد تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس آرد برنج را با آبغوره مخلوط می کنیم و زمانی که سبزی پخت به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا تخم مرغ و سیر را به همراه فلفل سیاه به سبزی اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم ترش تره به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم جوش بخورد تا جا بیوفتد. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 9 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.