طرز تهیه کتلت بوقلمون

طرز تهیه کتلت بوقلمون انواع کتلت بوقلمون کتلت بوقلمون و پنیر کتلت بوقلمون با سیب زمینی پخته کتلت با گوشت بوقلمون نی نی سایت طرز تهیه غذای بوقلمون با گوشت چرخ کرده بوقلمون چی درست کنم نی نی سایت

کتلت بوقلمون یکی از غذاهای بسیار خوشمزه ایرانی است که با گوشت بوقلمون درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت بوقلمون در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
گوشت بوقلمون۴۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
آرد سوخاری۱ لیوان
نمک، زردچوبه و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه کتلت بوقلمون مجلسی ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و به اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و مغز آن نرم شود. در ادامه گوشت بوقلمون را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به همراه گوشت بوقلمون چرخ شده به سیب زمینی اضافه می کنیم و تخم مرغ را به همراه نمک، زردچوبه و فلفل قرمز به مواد کتلت اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط گوشت بوقلمون را ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله ششم

حالا مقداری از مواد کتلت بر می داریم و در دست فرم می دهیم، سپس درون پودر سوخاری می غلطانیم و درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه به همین ترتیب کتلت ها را درست می کنیم تا مواد تمام شود.

مرحله هفتم

در نهایت کتلت های بوقلمون را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم روغن اضافی آن ها کشیده شود. در آخر کتلت های بوقلمون را به همراه گوجه فرنگی، خیار شور و نان تازه سرو کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 12 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.