طرز تهیه مربای تمشک

طرز تهیه مربای تمشک بدون دانه طرز تهیه مربای تمشک رزا منتظمی طرز تهیه مربای تمشک وحشی فیلم طرز تهیه مربای تمشک طرز تهیه مربای تمشک سیاه طرز تهیه مربای تمشک نی نی سایت طرز تهیه مربای تمشک رژیمی طرز تهیه مربای تمشک جنگلی

مربای تمشک یکی از مرباهای خاص و بسیار خوشرنگ بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای تمشک در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مربای تمشک
تمشک۷۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
گلاب۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای تمشک

مرحله اول

برای تهیه مربای تمشک مجلسی ابتدای کار تمشک را می شوییم، سپس یک لایه درون قابلمه می ریزیم و روی آن مقداری شکر به صورت پخش اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به همین ترتیب به صورت لایه ای درون قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت درون یخچال بماند. در ادامه پس از گذشت این زمان قابلمه حاوی تمشک را از یخچال خارج می کنیم و مواد را کمی هم می زنیم تا تمشک ها آب بیندازند.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب تمشک از اطراف شروع به جوشیدن کند. زمانی که اطراف تمشک جوش آمد به آرامی تمشک ها را هم می زنیم تا ذرات شکر به طور کامل درون آب تمشک حل شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، حرارت را کم می کنیم و کف روی مربا آن را با کفتگیر می گیریم (این کار باعث می شود که رنگ مربا زیباتر و شفاف تر شود) ، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۵ دقیقه جوش بزند.

مرحله پنجم

حالا پس از گذشت این زمان آب لیمو ترش تازه را به همراه گلاب به مربا اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و پس از گذشت ۵ دقیقه از روی حرارت بر می داریم. در ادامه اجازه می دهیم مربا کاملا خنک شود.

مرحله ششم

در نهایت یک شیشه درب دار انتخاب می کنیم، سپس مربا را درون آن می ریزیم و درب شیشه را محکم می کنیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم. در آخر مربا تمشک را به همراه کره و نان تازه میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.