طرز تهیه پوره سیب زمینی

طرز تهیه پوره سیب زمینی ساده طرز تهیه پوره سیب زمینی با نعناع طرز تهیه پوره سیب زمینی kfc طرز تهیه پوره سیب زمینی بدون شیر طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی طرز تهیه پوره سیب زمینی روستایی طرز تهیه پوره سیب زمینی نوزاد طرز تهیه پوره سیب زمینی با خامه

پوره سیب زمینی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پوره سیب زمینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم پوره سیب زمینی
سیب زمینی۳ عدد متوسط
نمک، فلفل سیاه و پودر سیربه مقداری کافی
کره۵۰ گرم
شیر پر چرب۱ لیوان
خامه صبحانه۵۰ گرم
جعفری۱ قاشق غذاخوری
اورگانو½ قاشق چایخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پوره سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه پوره سیب زمینی ساده در ابتدای کار سیب زمینی ها را تمیز می شوییم، سپس با پوست درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه تا اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا به دلیل اینکه پوست سیب زمینی ها ترک نخورد ۲ قاشق غذاخوری نمک درون قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی ها درون آب جوش بمانند تا بپزند.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت ۴۵ دقیقه زمانی که مغز سیب زمینی ها کاملا نرم شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی ها را به صورت داغ با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه پوره سیب زمینی را درون یک تابه مناسب می ریزیم و کره را به آن اضافه می کنیم تا با حرارت سیب زمینی ذوب شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خامه، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه جعفری را می شوییم.

مرحله ششم

حالا جعفری را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه شیر را به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله جعفری را به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا عطر جعفری درون پوره آزاد شود. در ادامه اورگانو را به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم و هم می زنیم تا پوره سیب زمینی یکدست شود.

مرحله هشتم

برای مجلسی تر شدت پوره سیب زمینی، آنرا درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه می ریزیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان پایپ می کنیم. در آخر به دلخواه مقداری زیتون روی پوره سیب زمینی می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 24 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.