طرز تهیه کیک نارگیلی

طرز تهیه کیک نارگیلی با ماست طرز تهیه کیک نارگیلی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کیک نارگیلی ساده طرز تهیه کیک نارگیلی با خامه طرز تهیه کیک نارگیلی شکلاتی طرز تهیه کیک نارگیلی زعفرانی طرز تهیه کیک نارگیلی خیس طرز تهیه کیک نارگیلی دونفره

کیک نارگیلی یکی از انواع کیک های خاص و بسیار نرم بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک نارگیلی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک نارگیلی
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
آرد۲ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
شیر۱ لیوان
پودر نارگیل۱ لیوان
پودر دارچین۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر¼ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم روی کیک نارگیلی
پودر نارگیل۳ قاشق غذاخوری
پودر قند۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک نارگیلی خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کاملا روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به همراه شیر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن با همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با کمک لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه پودر نارگیل را به همراه پودر دارچین به مایه کیک اضافه می کنیم و مجددا با لیسک در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و درون آن را با کره سرد چرب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله درون قالب را آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله هفتم

برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می کنیم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

در این مرحله کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس روی توری قرار می دهیم. در ادامه پودر قند را درون الک می ریزیم و روی کیک به صورت پخش الک می کنیم. در ادامه پودر نارگیل را به صورت پخش روی کیک به عنوان تزئین می ریزیم.

مرحله نهم

حالا کیک نارگیل را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس برش های کیک نارگیلی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کیک نارگیلی را به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو کرده، سپس میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.