طرز تهیه کوکو لوبیا چشم بلبلی

کوکو لوبیا چشم بلبلی آشپزخانه کوچک من کوکو لوبیا چشم بلبلی نی نی سایت کالری کوکو لوبیا چشم بلبلی

کوکوی لوبیا چشم بلبلی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو لوبیا چشم بلبلی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا چشم بلبلی۱ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد
آرد نخودچی۳ قاشق غذاخوری
جعفری۱ و نیم قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر دارچین و پودر تخم گشنیزبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو لوبیا چشم بلبلی

مرحله اول

برای تهیه کوکو لوبیا چشم بلبلی ساده ابتدای کار لوبیا چشم بلبلی را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس درون یک کاسه حاوی آب اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۱ شب درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان لوبیا چشم بلبلی را آبکشی می کنیم. در ادامه لوبیا را درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم درون آب بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و به اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته و مغزشان نرم شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم و پوست شان را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی ها را با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا پوره و له شوند. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود و روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا جعفری را به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه زمانی که لوبیا پخته شد حرارت را خاموش می کنیم، سپس لوبیا را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه لوبیا را به صورت داغ درون چرخ گوشت می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله لوبیا را درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله هشتم

حالا پیاز را به همراه سیب زمینی و جعفری به لوبیای چرخ شده اضافه می کنیم. در ادامه آرد نخودچی را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر دارچین و پودر تخم گشنیز به مخلوط لوبیا چشم بلبلی اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مخلوط لوبیا چشم بلبلی را به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی مایه کوکو را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا خنک شود.

مرحله دهم

حالا پس از گذشت این زمان مایه کوکو را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله مقداری از مایه کوکو بر می داریم، سپس در دست فرم می دهیم و درون تابه قرار می دهیم. در ادامه کوکو های لوبیا را به صورت کاملا سرخ می کنیم، سپس روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت زمانی که روغن اضافی کوکو ها گرفته شد آن ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کوکو های چشم بلبلی را به همراه خیارشور، گوجه فرنگی و نان تازه سرو کرده، سپس میل کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.