طرز تهیه خورش اناربیج

طرز تهیه خورش اناربیج با مرغ طرز تهیه اناربیج با گوشت چرخ کرده طرز تهیه اناربیج خانم نجاتی طرز تهیه اناربیج مجلسی دانلود طرز تهیه انار بیج اناربیج اصیل گیلانی اناربیج گیلانی با مرغ عکس خورشت اناربیج

خورش اناربیج یکی از انواع خورش های محبوب در شمال کشورمان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش اناربیج در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
سبزی معطر۵۰۰ گرم
مغز گردو۲۰۰ گرم
رب انار½ لیوان
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش اناربیج

مرحله اول

برای تهیه خورش انار بیج شمالی ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت قرار می دهیم و چرخ می کنیم. در ادامه مغز گردو را درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم.

مرحله دوم

حالا سبزی معطر (جعفری، گشنیز، نعنا، چوچاق و خالواش) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان کاملا خارج شود. در ادامه سبزی معطر را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله سبزی معطر را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود، سپس سبزی خرد شده را درون تابه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا سبزی را تفت می دهیم تا آب اضافی اش تبخیر شود. در ادامه مقداری روغن مایع به سبزی اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا سبزی کمی سرخ شود. دقت کنید سرخ شدن بیش از حد سبزی خورش را تلخ می کند.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه نمک و فلفل سیاه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری از گوشت چرخ کرده بر می داریم و به اندازه های دلخواه کوفته های قلقلی درست می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گردو را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا گردو را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم. در ادامه ۴ لیوان آب جوش به گردو اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم جوش بزند تا روغن بیندازد.

مرحله نهم

در این مرحله زمانی که گردو روغن انداخت، سبزی خرد شده را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم سبزی کاملا پخته شود. در ادامه پس از پخته شدن سبزی حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله کوفته قلقلی ها را درون خورش قرار می دهیم. توجه داشته باشید زمانی که می خواهیم کوفته ها را اضافه کنیم، خورش باید در حال جوشیدن باید تا کوفته ها از هم باز نشوند. در ادامه رب انار را به خورش اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت اجازه می دهیم خورش بجوشد تا کاملا جا بیوفتد. در ادامه زمانی که خورش کاملا جا افتاد حرارت را خاموش می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر خورش انار بیج را با پلو زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.