طرز تهیه نان خامه ای شکلاتی

طرز تهیه نان خامه ای شکلاتی , دستور پخت نان خامه ای شکلاتی

نان خامه ای شکلاتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده ایرانی است که با نام های متنوعی شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان خامه ای شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان خامه ای شکلاتی
آب۱ لیوان
آرد سفید قنادی۱ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق چایخوری
کره۵۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
بکینگ پودر⅓ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان خامه ای شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه نان خامه ای شکلاتی ساده ابتدای کار آرد را به همراه پودر کاکائو و بکینگ پودر درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه آب را به همراه کره و شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم مخلوط آب ریز جوش بزند و کره درون آب ذوب شود. در ادامه مخلوط آرد را یک باره درون مخلوط قابلمه اضافه می کنیم و با قاشق چوبی هم می زنیم تا خمیر درون قابلمه جمع شود، سپس خمیر را به مدت ۳ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان خمیر را از روی حرارت بر می داریم، سپس به ظرف دیگری منتقل می کنیم. در ادامه خمیر را درون ظرف باز می کنیم، سپس اجازه می دهیم خمیر کاملا خنک شود. در ادامه تخم مرغ ها را یکی یکی به خمیر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ با همزن برقی خوب هم می زنیم تا خمیر چسبنده و لطیف شود. در ادامه با تخم مرغ آخر وانیل را اضافه می کنیم، سپس خوب هم می زنیم تا خمیر کاملا ترکیب و یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه خمیر را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره گرد کنگره دار می ریزیم، سپس روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به یک اندازه و با فاصله از هم درون سینی فر پایپ می کنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم نان خامه ای ها به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد درون فر بمانند تا پف کنند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم نان خامه ای ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید تا پایان پخت نان خامه ای ها درب فر را باز نکنید.

مرحله هشتم

حالا پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم نان خامه ای ها به مدت ۳ تا ۴ دقیقه گریل شوند تا روی آن ها خوشرنگ شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان نان خامه ای ها را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله انتهای نان خامه ای ها را با چاقو سوراخ می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه خامه قنادی فرم گرفته را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس درون نان خامه ای ها پایپ می کنیم تا کاملا پر شوند.

مرحله دهم

در نهایت نان خامه ای ها را به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا آماده شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان نان خامه ای ها را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.