طرز تهیه سوتلاچ

سوتلاچ چیست طرز تهیه سوتلاچ با فر طرز تهیه سوتلاچ با خامه طرز تهیه سوتلاچ روی گاز طرز تهیه سوتلاچ بدون فر سوتلاچ ترکیه چیست طرز تهیه سوتلاچ با آرد برنج طرز تهیه سوتلاچ دونفره

سوتلاچ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که شباهت زیادی به شیر برنج دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوتلاچ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۳ قاشق غذاخوری
آب۳۰۰ میلی لیتر
شیر۱ لیتر
شکر⅔پیمانه
عصاره وانیل۱ قاشق غذاخوری
نشاسته۱ و نیم قاشق غذاخوری

طرز تهیه سوتلاچ

مرحله اول

برای تهیه سوتلاچ ترکیه ای ابتدای کار برنج را می شوییم، سپس به همراه نصف قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه مناسب حاوی آب می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان برنج را آبکش می کنیم، سپس به همراه ۱ و نیم پیمانه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون آب جوش بپزد.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که آب برنج کاملا تبخیر شد، شیر را به همراه شکر به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود. در ادامه اجازه می دهیم شیر به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت جوش بزند.

مرحله چهارم

حالا شیر را گه گاهی هم می زنیم تا سر نرود. در ادامه نشاسته ذرت را با نصف پیمانه آب مخلوط می کنیم، سپس هم می زنیم تا نشاسته ذرت کاملا حل شود. در ادامه نشاسته ذرت را به همراه عصاره وانیل به شیر اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شیر را مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس اجازه می دهیم مخلوط شیر به مدت ۱۵ دقیقه دیگر روی حرارت بماند. در ادامه پس از گذشت این مدت زمانی که مایه سوتلاچ به غلظت مطلوب رسید حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله ششم

حالا فر را روی حرارت ۲۵۰ تا ۲۶۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه مایه سوتلاچ را درون کاسه های مخصوص فر می ریزیم، سپس کاسه ها را درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله برای آن که سوتلاچ سفت نشود به اندازه ای که یک سوم کاسه ها را بگیرد درون سینی آب جوش می ریزیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم سوتلاچ درون فر بماند تا روی آن برشته و قهوه ای شود.

مرحله هشتم

در نهایت زمانی که سوتلاچ آماده شد، آن را از فر خارج می کنیم، سپس به دلخواه با مغز فندق و پودر پسته تزئین کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در آخر دسر سوتلاچ را به صورت سرد سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.