طرز تهیه مرغ تنوری

طرز تهیه مرغ تنوری با زغال طرز تهیه مرغ تنوری بدون فر طرز تهیه مرغ تنوری با سس مخصوص فیلم طرز تهیه مرغ تنوری طرز تهیه مرغ در تنور گازی

مرغ تنوری از غذاهای بسیار خوشمزه بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ تنوری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۱ کیلو گرم
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۴ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
ماست۲ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
پودر سیر، تخم گشنیز و زنجبیلبه مقدار کافی
رزماری، پاپریکا و ادویه پولبیبربه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پودر پیازبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ تنوری

مرحله اول

برای تهیه مرغ تنوری خوشمزه ابتدای کار سینه و ران مرغ را به اندازه های دلخواه خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس به کره اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله نمک را به همراه فلفل سیاه نیم کوب، پودر پیاز، پودر سیر، تخم گشنیز، پودر زنجبیل، رزماری، پاپریکا، و ادویه پولبیبر به سینه و ران مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا ادویه ها به خورد گوشت مرغ بروند.

مرحله سوم

حالا روی کاسه حاوی گوشت مرغ را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا گوشت مرغ مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان پوست پیاز ها را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز ها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم، سپس سیب زمینی ها را تمیز می شوییم و با پوست به اندازه های دلخواه خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس به ۲ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سینه و ران مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس سیب زمینی را به همراه گوجه فرنگی و پیاز به آن اضافه می کنیم. در ادامه ماست را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

در این مرحله ۲ لیوان آب به مواد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس مواد را درون سینی فر می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم گوشت مرغ و سبزیجات به مدت ۲ ساعت درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت سینه و ران مرغ را بر می گردانیم تا سمت دیگر مرغ رنگ بگیرد.

مرحله هشتم

در این مرحله زمانی که آب درون سینی فر کاملا تمام شد، مقداری کره روی گوشت مرغ می مالیم تا طلایی و خوشرنگ شوند. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت سینی را از فر خارج می کنیم، سپس غذا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.