طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی

طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی رژیمی طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی و جو با کره بادام زمینی چی درست کنم کوکی کره بادام زمینی و شکلات شف طیبه تهیه شیرینی با کره بادام زمینی کوکی کره بادام زمینی بدون ارد

کوکی کره بادام زمینی یکی از انواع شیرینی های ساده بین المللی است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کوکی کره بادام زمینی
تخم مرغ۱ عدد
شکر قهوه ای۱۳۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
کره بادام زمینی۱۲۰ گرم
آرد۲۱۰ گرم
شکلات تلخ۱۲۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
جوش شیرین½ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی

مرحله اول

برای تهیه کوکی کره بادام زمینی ساده ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده، سپس کاملا نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا کرم رنگ شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همرن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا کره بادام زمینی را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم و با جوش شیرین مخلوط می کنیم، سپس به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مجددا مخلوط تخم مرغ را با همرن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه شکلات تلخ را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به مواد کوکی اضافه می کنیم و با لیسک در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه حاوی مواد کوکی را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان مواد کوکی بادام زمینی را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مقداری از مواد کوکی بر می داریم و در دست گرد می کنیم.

مرحله هفتم

حالا کوکی ها را با فاصله از هم درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر می گذاریم، سپس اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند و زمانی که اطراف کوکی ها طلایی شد سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه کوکی های بادام زمینی را از کاغذ روغنی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.