طرز تهیه حلوای سمولینا

طرز تهیه حلوای سمولینا با آرد سمولینا چی درست کنم حلوای سمولینا ترکیه

حلوای سمولینا یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه خاورمیانه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای سمولینا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوای سمولینا
آرد سمولینا۱ و نیم لیوان
آب۱ لیوان
شیر۱ و نیم لیوان
شکر۱ و ¼ لیوان
کره۷۵ گرم
روغن مایع¼ لیوان
هلبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
مغز گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوای سمولینا

مرحله اول

برای تهیه حلوای سمولینای ساده در ابتدای کار شکر را به همراه شیر و آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذرات شکر درون مخلوط شیر حل شود. زمانی که شهد جوش آمد حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم شهد کاملا خنک شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می  دهیم، سپس کره را به همراه روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه آرد سمولینا را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را درون تابه الک می کنیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه تفت می دهیم. در ادامه زمانی که آرد به رنگ قهوه ای روشن در آمد، پودر هل را به همراه زعفران دم کرده و گردوی خرد شده به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس شهد را طی چند مرحله به حلوا اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شهد به خورد حلوا برود. در ادامه مجددا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به هم زدن ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم حلوا دم بکشد و شهد جذب حلوا شود. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم و حلوا را به روش گهواره ای درون تابه تکان می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شود.

مرحله ششم

در نهایت حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با پشت قاشق آنرا صاف می کنیم تا کاملا یکدست شود. در آخر روی حلوای سمولینا را به سلیقه خود با پودر پسته، گل محمدی و … تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 17 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.