طرز تهیه حلوای لبو

طرز تهیه حلوای لبو تصویری طرز تهیه حلوای لبو دسر شب یلدا انواع تزیین حلوا لبو حلوای لبو نی نی سایت حلوای لبو با شیره انگور حلوای لبو و هویج

حلوای لبو یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که بسیار خوشرنگ و جذاب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای لبو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوای لبو
گلاب½ پیمانه
آب½ پیمانه
شکر۱ پیمانه
پودر هل۱ قاشق مرباخوری
پوره لبو½ پیمانه
آرد۱ پیمانه
کره۵۰ گرم
روغن مایع⅓ پیمانه

طرز تهیه حلوای لبو

مرحله اول

برای تهیه حلوای لبوی مجلسی در ابتدای کار پوره لبو را آماده می کنیم، برای این منظور ۴ عدد لبو را می شوییم، سپس ابتدا و انتهای آن را جدا می کنیم و درون یک قابلمه حاوی آب قرار داده و قابلمه را روی حرارت می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم لبوها درون آب جوش بمانند تا نرم شود. در ادامه لبوها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آنها را جدا می کنیم و به تکه های کوچک خرد می کنیم. در ادامه لبوی خرد شده را درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا پوره شود.

مرحله سوم

در این مرحله گلاب را به همراه پوره لبو، پودر هل، آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم ذرات شکر حل شود و شهد جوش بیاید.

مرحله چهارم

حالا شهد را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید آرد تغییر رنگ ندهد، در غیر این صورت رنگ حلوا خوشرنگ نمی شود. در ادامه کره و روغن مایع را به آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه شهد را به تدریج به آرد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله حلوا را مدام هم می زنیم تا شهد به خورد حلوا برود، سپس حلوا درون تابه جمع شود. در آخر حلوا لبو را به صورت گهواره ای درون تابه جمع می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 21 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.