طرز تهیه حلوای انار

طرز تهیه حلوای انار , دستور پخت حلوای انار

حلوای انار یکی از انواع حلواهای ساده و سنتی ایرانی است که معمولا در مناسبت های خاص درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای انار در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوای انار
آرد۲۰۰ گرم
آب انار شیرین و پررنگ۲۵۰ گرم
شکر۱۵۰ تا ۱۸۰ گرم
کره۵۰ گرم
روغن مایع۱۰۰ گرم
گلاب½ لیوان
پودر هل (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه حلوای انار

مرحله اول

برای تهیه حلوای انار مجلسی ابتدا کار آب انار را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم ذرات شکر به طور کامل درون آب انار حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه ذرات شکر به طور کامل حل شد، گلاب و پودر هل را اضافه کرده و شهد را به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم شهد کاملا خنک شود.

مرحله سوم

توجه داشته باشید نیازی به جوش آمدت شهد نیست، همین که گرم شود کفایت می کند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. آرد را درون الک می ریزیم، سپس درون تابه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود به طور که هیچ گونه تغییر رنگی در آرد رخ ندهد. در ادامه کره و روغن مایع را به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کره و روغن به خورد آرد بروند.

مرحله پنجم

آرد را کمی تفت می دهیم، سپس شهد را به تدریج به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شهد جذب حلوا شود. در ادامه حلوا را به روش گهواره درون تابه جمع می کنیم، سپس اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود.

مرحله ششم

در نهایت حلوا انار را درون قالب مورد نظرمان می ریزیم، سپس حلوا را فشار می دهیم تا درون قالب فیکس شود. در ادامه حلوا را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به دلخواه با پودر پسته یا پودر پودر نارگیل تزئین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 19 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.