طرز تهیه حلوای چای

طرز تهیه حلوای چای , دستور پخت حلوای چایی

حلوای چای یکی از انواع حلواهای سنتی و خئوشمزه خاورمیانه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای چای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوای چای
آرد قنادی۲ لیوان
شکر۱ لیوان
چای دم کرده غلیظ½ لیوان
گلاب½ لیوان
آب½ لیوان
کره۵۰ گرم
روغن مایع۱ لیوان
عرق هل یا پودر هل۳ تا ۴ قطره

طرز تهیه حلوای چای

مرحله اول

برای تهیه حلوای چای مجلسی ابتدای کار آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هم می زنیم تا ذرات شکر درون آب حل شود، سپس حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله دوم

حالا گلاب را به همراه عرق هل و چای دم کرده غلیظ به شربت اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس روغن مایع را به آرد اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آرد به رنگ دلخواهمان برسد. در ادامه زمانی که آرد به رنگ دلخواه در آمد شهد را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا حلوای چای را به صورت مداوم هم می زنیم تا شهد جذب حلوا بشود، سپس کره را به حلواه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کره ذوب شود و به خورد حلوا برود. در ادامه حلوا را به صورت گهواره درون تابه جمع می کنیم.

مرحله پنجم

در نهایت یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس حلوا چای را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر با پشت قاشق آن را صاف و یکدست می کنیم و به دلخواه یا خلال پسته و خلال بادام تزئین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.