طرز تهیه حلوا شکلاتی

طرز تهیه حلوا شکلاتی ساده طرز تهیه حلوا شکلاتی با آرد نخودچی فیلم طرز تهیه حلوا کاکائویی طرز تهیه حلوای زعفرانی و کاکائویی حلوا شکلاتی با پودر کاکائو طرز تهیه حلوای شکلاتی مجلسی طرز تهیه حلوا کاکائویی با شیر حلوا شکلاتی ترکیه

حلوای شکلاتی یکی از انواع حلواهای ساده و شیک بین المللی است که معمولا برای دسر یا پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوا شکلاتی
آرد قنادى یا آرد سفید۱ لیوان
آرد نخودچى⅔ لیوان
پودر قند⅓ لیوان
روغن و کره۶۰ گرم
گردو۶ عدد
شکلات۱۱۰ گرم
پودر هل، دارچین و زنجبیلبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوا شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه حلوا شکلاتی ساده ابتدای کار آرد سفید یا آرد قنادی را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم تابه کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا آرد الک شده را درون تابه می ریزیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شده و تغییر رنگ ندهد. در ادامه پس از گذشت این زمان آرد نخودچی را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد نخودچی را به آرد سفید اضافه می کنیم، سپس مجددا به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد نخوچی نیز از بین برود. در ادامه پس از گذشت این زمان مخلوط آرد را مجددا درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را مجددا ۳ مرتبه الک می کنیم و درون تابه بر می گردانیم. در ادامه کره و روغن را به مخلوط آرد اضافه می کنیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و روی حلوا الک می کنیم، سپس هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که حلوا درون تابه جمع شد، مغز گردوی آسیاب شده را به همراه پودر هل، پودر دارچین و پودر زنجبیل به حلوا اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه شکلات را خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا شکلات را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس سه چهارم شکلات را درون حلوا می ریزیم و هم می زنیم تا شکلات به خورد حلوا برود. در صورتی که مواد ترکیب نشد، مقداری روغن مایع اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله حلوای شکلات را درون قالب های سیلیکونی می ریزیم و فشرده می کنیم تا حلوا درون قالب فیکس شود. در ادامه باقی مانده حلوا را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس آن را کاملا پخش می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت روی حلوا را با باقی مانده شکلات آب شده می پوشانیم، سپس با مغز پسته تزئین می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال بماند تا خودش را بگیرد. در آخر حلوا را به اندازه دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 27 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.