طرز تهیه رولت سوئیسی

طرز تهیه رولت سوئیسی طرز تهیه رولت کرم دار طرز تهیه شیرینی رولت سوئیسی

رولت سوئیسی یکی از انواع شیرینی های پرطرفدار کشور سوئیس است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت سوئیسی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم رولت سوئیسی
تخم مرغ۶ عدد
روغن مایع۶۰ میلی لیتر
شیر۶۰ میلی لیتر
نمک½ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
آرد۱۲۰ گرم
کاکائو۱ قاشق چایخوری
سرکه۱ قاشق غذاخوری
شکر۱۲۰ گرم
مواد لازم برای خامه رولت
شیر تازه۱ لیوان
کرم شانتی۱ بسته

طرز تهیه رولت سوئیسی

مرحله اول

برای تهیه رولت سوئیسی مخصوص ابتدای کار سفیده های تخم مرغ را از زرده های تخم مرغ جدا می کنیم و درون دو ظرف جداگانه می ریزیم. در ادامه سرکه را به همراه شکر به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم می زنیم تا ابری و خامه ای شود. در ادامه نمک را به همراه وانیل، شیر و روغن مایع به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط زرده تخم مرغ را به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

حالا آرد را به همراه پودر کاکائو درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی چند مرحله به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط سفیده تخم مرغ را به تدریج به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به آرامی هم می زنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد، سپس بافت مایه رولت یکدست شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا مایه رولت را درون سینی فر می ریزیم و پخش می کنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم رولت به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد و ۸ دقیقه با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد بپزد.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان رولت را از فر خارج می کنیم، سپس کیک رولت را از قالب خارج می کنیم و روی یک پارچه نخی مرطوب قرار می دهیم، سپس بلافاصله با کمک پارچه رولت را رول می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم رولت کاملا خنک شود. در ادامه خامه رولت را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا شیر را به همراه کرم شانتی درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم.

مرحله نهم

در این مرحله زمانی که خامه فرم گرفت رولت را باز می کنیم، سپس خامه را روی رولت پهن می کنیم و مجددا رولت را رول می کنیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در ادامه پس از ۲ ساعت رولت را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت رولت را با خامه فرم گرفته شده، آلبالو خشک و پودر نارگیل تزئین می کنیم. در ادامه رولت را با اندازه های دلخواه برش می زنیم، سپس برش های رولت را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.