طرز تهیه رولت هندوانه ای

طرز تهیه کیک رولت هندوانه ای طرز تهیه کیک خامه ای هندوانه طرز تهیه رولت شب یلدا رولت هندوانه ای نازگل

رولت هندوانه یکی از انواع شیرینی های مناسبتی ایرانی است که معمولا برای شب چله درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت هندوانه ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم رولت هندوانه ای
آرد۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
آب جوش۴ قاشق غذاخوری
شکر½ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
خامه قنادی۳۰۰ گرم
رنگ خوراکی سبز و قرمز۲ تا ۳ قطره
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه رولت هندوانه ای

مرحله اول

برای تهیه رولت هندوانه ای مجلسی ابتدای کار سفیده تخم مرغ و زرده تخم مرغ را جدا می کنیم، سپس درون دو کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری شکر به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ پفکی و ابری شود. در ادامه باقی مانده شکر را به همراه وانیل به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که مخلوط زرده تخم مرغ یکدست شد، آن را با دور تند همزن برقی به مدت ۴ دقیقه هم می زنیم تا روشن و کش دار شود. در ادامه آب جوش را به تدریج به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس یک باره به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه سفیده تخم مرغ را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مجددا مایه رولت را با لیسک به آرامی هم می زنیم تا بافت مایه رولت یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس ۳ قاشق غذاخوری از مایه رولت بر می داریم و مایه باقی مانده را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه به یک قسمت مایه رولت رنگ خوراکی سبز اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مایه رولت را هم می زنیم تا رنگی شود، سپس به قسمت دیگر رنگ خوراکی قرمز را اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا مایه رولت رنگی شود. در ادامه به ۳ قاشق مایه باقی مانده به مقدار بیشتر رنگ خوراکی سبز اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مایه رولت را مخلوط می کنیم تا مایه سبز پر رنگ تر از سبز قبلی حاصل شود. در ادامه مایه رولت قرمز را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس مایه قرمز را یک طرف سینی پایپ می کنیم و با پالت صاف می کنیم.

مرحله نهم

حالا قسمت دیگر سینی را با مایه رولت سبز پوشش می دهیم، سپس مایه رولت سبز پر رنگ را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم و به صورت عمودی و نازک روی مایه سبز رنگ پایپ می کنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله اجازه می دهیم رولت به مدت ۸ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان اجازه می دهیم رولت به مدت ۱۰ دقیقه درون فر خاموش بماند و استراحت کند. پس از آن سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا روی سطح کار را با یک پارچه تمیز نخی می پوشانیم، سپس رولت را از سینی جدا می کنیم و روی پارچه قرار می دهیم، سپس به کمک پارچه رولت را رول می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط بماند و استراحت کند.

مرحله دوازدهم

در این مرحله خامه قنادی را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد، سپس خامه را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه به یک قسمت خامه رنگ خوراکی قرمز را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سیزدهم

حالا خامه قرمز را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس رولت را روی سطح کار پهن می کنیم و خامه قرمز را روی رولت قرمز رنگ پایپ می کنیم، سپس با پالت خامه را صاف می کنیم. در ادامه خامه سفید را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله خامه سفید رنگ را روی قسمت سبز رنگ پایپ می کنیم و با پالپ صاف می کنیم. در ادامه رولت را مجددا به آرامی رول می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند و استراحت کند.

مرحله پانزدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان رولت را از یخچال خارج می کنیم، سپس برش می زنیم و از شکلات چیپسی برای تزئین رولت استفاده می کنیم. در آخر رولت هندوانه ای را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 15 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.