طرز تهیه خورش گوجه فرنگی

طرز تهیه خورش گوجه فرنگی طرز تهیه خورش گوجه با مرغ طرز تهیه خورش گوجه با سیب زمینی طرز تهیه خورش گوجه با گوشت چرخ کرده طرز تهیه خورش گوجه بادمجان طرز تهیه گوجه سرخ شده طرز تهیه گوجه خورشت مازندرانی فیلم طرز تهیه گوجه خورشت طرز تهیه گوجه خالی

خورشت گوجه فرنگی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه شمال کشورمان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گوجه فرنگی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی۱۰ عدد
سیر۵ حبه
تخم مرغ۵ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه خورش گوجه فرنگی به روش شمالی ابتدای کار گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس پوست ها را جدا می کنیم و به صورت درشت خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا پوره شود.

مرحله دوم

حالا پوست سیر ها را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس سیر و زردچوبه را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شود، سپس درون تابه می ریزیم و سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم و تفت داده و اجازه می دهیم آب اضافی آن به طور کامل تبخیر شود.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که پوره گوجه فرنگی به روغن افتاد، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس خورش گوجه فرنگی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و در صورت امکان به همراه کته گیلانی، سیر ترشی و زیتون پروده سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 31 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.