طرز تهیه آبنبات چوبی

طرز تهیه آبنبات چوبی با ایزومالت طرز تهیه آبنبات چوبی خانگی ساده طرز تهیه آبنبات چوبی برای تزیین کیک طرز تهیه آبنبات چوبی بدون دماسنج طرز تهیه آبنبات چوبی رنگین کمان طرز تهیه آبنبات چوبی بدون گلوکز طرز تهیه آبنبات چوبی با عسل طرز تهیه آبنبات ترش

آبنبات چوبی یکی از انواع آبنبات های محبوب و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبنبات چوبی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم آبنبات چوبی
شکر۱ پیمانه
گلوکز⅓ پیمانه
آب¼ پیمانه
رنگ خوراکی۳ تا ۴ قطره
اسانس دلخواه۱ تا ۲ قطره

طرز تهیه آبنبات چوبی

مرحله اول

برای تهیه آبنبات چوبی به روش خانگی ابتدای کار آب را به همراه شکر و گلوکز درون یک قابلمه ترجیحا استیل می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و هم می زنیم تا شکر و گلوکز حل شوند.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم مخلوط گلوکز جوش بیاید، سپس دماسنج را درون آن قرار می دهیم و اجازه می دهیم دمای مایع به ۱۵۵ درجه سانتی گراد افزایش یابد، سپس بلافاصله حرارت را خاموش می کنیم و اسانس دلخواه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله رنگ خوراکی دلخواه را به مایه آبنبات اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مایه آبنبات تغییر رنگ بدهد. در ادامه روی یک سینی مناسب را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس چوب های آبنبات را روی کاغذ قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری از مایه آبنبات بر می داریم، سپس ابتدای چوب ها می ریزیم و بلافاصله مقداری ترافل روی آن ها می ریزیم. توجه داشته باشید این مرحله با سرعت العمل بالایی باید همراه باشد تا مایه آبنبات سفت نشود.

مرحله پنجم

در نهایت اجازه می دهیم آبنبات ها به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کنند تا کاملا سفت شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان آبنبات ها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.