طرز تهیه پف پفی

طرز تهیه پف پفی با پودر ژلاتین طرز تهیه پف پفی با پودر ژله طرز تهیه پف پفی یلدایی طرز تهیه پف پفی ساده طرز تهیه پف پفی با مخلوط کن طرز تهیه پف پفی با ژله بدون همزن برقی طرز تهیه پف پفی با ژله بدون ژلاتین عکس پف پفی

پف پفی یکی از انواع شیرینی های ساده و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پف پفی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم پف پفی
پودر ژله قرمز۱  بسته
پودر ژله سبز۱ بسته
آب جوش⅔ لیوان
شکر۲ قاشق غذاخوری
پودر نارگیلبه مقدار کافی

طرز تهیه پف پفی

مرحله اول

برای تهیه پف پفی خوشمزه در ابتدای کار ژله قرمز را به همراه نیمی از آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم و روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود.

مرحله دوم

حالا ژله را از روی حرارت بخار کتری بر می داریم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت پفکی پیدا کند. توجه داشته باشید اگر زمان هم زدن بیشتر شود بافت ژله سفت می شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک قالب مربع یا مستطیلی مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف و دیواره های آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و به صورت پخش درون قالب پودر نارگیل می ریزیم تا کف قالب را کاملا پوشش بدهد.

مرحله چهارم

حالا ژله قرمز را روی پودر نارگیل می ریزیم و با لیسک پخش می کنیم تا یکدست شود. در ادامه ژله سبز را با باقی مانده آب جوش مخلوط می کنیم و روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا شفاف شود.

مرحله پنجم

در این مرحله ژله سبز را همانند ژله قرمز هم می زنیم و روی ژله قرمز می ریزیم و با لیسک پخش می کنیم، سپس روی آن را کاملا صاف می کنیم و پودر نارگیل می ریزیم و قالب را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم پف پفی به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا خودش را بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان روی سطح کار را مقداری پودر نارگیل می ریزیم، سپس پف پفی را از قالب خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پف پفی را روی سطح کار قرار می دهیم و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس درون پودر نارگیل می غلطانیم. در آخر پف پفی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به دلخواه با شکلات چیپسی تزئین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 20 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.