طرز تهیه بامیه هندی

طرز تهیه بامیه هندی بدون فر فیلم طرز تهیه بامیه هندی بامیه هندی آشپزخانه کوچک من

بامیه هندی یکی از انواع شیرینی های محبوب در کشور هند است که معمولا در ماه مبارک رمضان درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بامیه هندی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم بامیه هندی
شیر پرچرب۱  لیوان
آرد قنادی۱ لیوان
روغن مایع⅛ لیوان
تخم مرغ۲ عدد درشت
شربت بار۱ قاشق مرباخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر⅛ قاشق چایخوری
مواد لازم برای شربت بار
شکر۲ لیوان
آب۱ لیوان
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری
عفران دم کردهبه مقدار کافی
پودر هلبه مقدار کافی
گلوکز۱ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بامیه هندی

مرحله اول

برای تهیه بامیه هندی ساده ابتدای کار شربت بار را آماده می کنیم برای این منظور شکر را به همراه آب و پودر هل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و با لیسک کمی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید شربت را با قاشق مخلوط نکنید، برای مخلوط کردن شربت از لیسک استفاده کنید. در ادامه اجازه می دهیم شربت بار روی حرارت بماند تا جوش بیاید و پس از آن زعفران دم کرده را به همراه آب لیمو ترش تازه به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گلاب را به همراه گلوکز به شربت بار اضافه می کنیم، سپس با لیسک هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه اجازه می دهیم شربت به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند تا به غلظت مورد نطرمان برسد.

مرحله چهارم

حالا در همین حین کناره های قابلمه حاوی شربت بار را با فرچه آغشته به آب لیمو ترش مدام تمیز می کنیم تا شربت شکرک نزد. در ادامه پس از گذشت ۱۵ دقیقه زمانی که شربت بار به غلظت مطلوب رسید حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود، سپس خمیر بامیه را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه روغن مایع و ۱ قاشق مرباخوری از شربت بار درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و زمانی که مخلوط شیر از اطراف قابلمه ریز جوش زد، آرد را یک باره درون قابلمه اضافه می کنیم و با لیسک تند تند مخلوط می کنیم تا خمیر درون قابلمه جمع شود.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه درون قابلمه باز و بسته می کنیم تا مرحله داغ زدن خمیر کامل انجام شود. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس اجازه می دهیم کمی از حرارت خمیر کاسته شود.

مرحله هشتم

حالا تخم مرغ ها را دانه دانه به خمیر ولرم اضافه می کنیم، سپس تند تند هم می زنیم تا تخم مرغ جذب خمیر شود. با تخم مرغ دوم وانیل را اضافه می کنیم، سپس به مخلوط کردن ادامه می دهیم تا خمیری نرم و چسبنده حاصل شود.

مرحله نهم

در این مرحله بکینگ پودر را به خمیر اضافه می کنیم، سپس با دور متوسط هم زدن برقی کمی مخلوط می کنیم تا خمیر کاملا یکدست و جمع شود. در ادامه خمیر را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره مخصوص بامیه می ریزیم.

مرحله دهم

حالا فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و بامیه را به صورت دایره ای درون سینی فر پایپ می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم بامیه های هندی به مدت ۵ دقیقه درون فر بماند تا کمی سفت شود. در ادامه سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم بامیه ها کاملا خنک شوند.

مرحله دوازدهم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به اندازه ای که بامیه ها درون آن شناور بمانند روغن مایع اضافه می کنیم. در ادامه بامیه ها را درون روغن قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم و به صورت داغ درون شربت قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت اجازه می دهیم بامیه ها درون شهد بمانند تا شهد به خورد بامیه برود. در ادامه بامیه ها را درون صافی قرار می دهیم تا شهد اضافی آن ها خارج شود، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با خلال پسته تزئین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.