طرز تهیه کوفته ترکیه ای

طرز تهیه کوفته ترکیه ای انواع کوفته های ترکیه ای طرز تهیه چی کوفته ترکیه با بلغور طرز تهیه چی کوفته ترکیه بدون گوشت طرز تهیه چی کوفته ترکیه با گوشت

کوفته ترکیه ای یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته ترکیه ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
پودر سوخاری۳ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
گوجه فرنگی۴ عدد
فلفل سبز تند۴ عدد
نمک، زیره، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه کوفته ترکیه ای به روش ساده ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست یپاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی پیاز خارج شود. در ادامه پیاز را به همراه پودر سوخاری، نمک، زیره، فلفل سیاه و زردچوبه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط گوشت چرخ کرده را به خوبی ورز می دهیم تا طعم دهنده ها با گوشت چرخ کرده کاملا ترکیب شوند. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی های خرد شده را درون یک قابلمه حاوی آب اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب زمینی درون آب جوش بماند تا نیم پز شود و پس از آن سیب زمینی را درون آبکش می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم آب اضافی سیب زمینی خارج شود. در ادامه مقداری از گوشت چرخ کرده بر می داریم، سپس به صورت بیضی فرم می دهیم. کوفته ها را به همین صورت درست می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه کوفته ها را درون تابه قرار می دهیم و به صورت کامل سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بلافاصله رب گوجه فرنگی را به همراه نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و رنگ باز کند. در ادامه آب پیاز را به همراه مقداری آب جوش به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم سس روی حرارت بجوشد تا غلیظ شود. در ادامه یک ظرف پیرکس مناسب انتخاب می کنیم، سپس کوفته ها را به همراه سیب زمینی درون آن می چینیم و سس رب گوجه فرنگی را به صوررت پخش روی آن می ریزیم.

مررحله نهم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و به همراه فلفل سبز روی کوفته ها می چینیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله دهم

حالا روی ظرف پیرکس را با ورق فویل می پوشانیم، سپس ظرف را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوفته ها به مدت ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت ۲۰ دقیقه ورق فویل را بر می داریم.

مرحله یازدهم

در این مرحله پس از گذشت ۳۰ دقیقه گریل را روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم کوفته به مدت ۵ دقیقه گریل شده تا خوشرنگ شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کوفته ها را به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.